sådärja.

nu är jag nog uttråkad för att blogga. WIN!

jag hade ingen kamera med mig på seglingen, så nu kan få en efterbild.



okej, jag ser ut som en crackhora. MEN jag var så sjukt lycklig. ingen dusch, ingen pizza, ingenting förutom segelbåt, awesome peeps, eldad mat och tält i 10 dagar. Duschen efteråt var awesome kan jag avslöja. Och jag kan inte ens förklara vilken lycka det innebar att hitta ett fik och en riktig toalett efter 7 dagar i skogen. Jag dog nästan.
Första gången jag seglade någonsin. Skulle nog uppskatta att segla något snabbare.. Högsta hastigheten vi har uppe i var 8,2 knop. Det är typ 16 km/h. Som att springa. LOL. Big LOL. Mest låg vi runt 3-4 knop. alltså 6-8 km/h.. Jag hade alltså kunnat gå om båten, om jag var Jesus.
Varje kväll var det två personer som berättade sin livshistoria och det var så intressant. Man ser en person, bildar sig en uppfattning om personer, fortsätter prata och umgås med personen, kanske ändrar man sin uppfattning. Men efter man har hört personens livshistora får man fan ändra sitt intyck oavsett man vill eller inte. Fan vad folk har varit med om alltså. Allas liv skulle man kunna göra en film av.



Sen vare dags att åka till Öset. Ida, Maria och jag såg ut som baltiska horor och var på krogen. Det var kul. Träffade Laxcheif. han er kyng! Tillbaka på skolan, byggade en asful hyvel och en ascool verktygslåda. Lärde mig slipa verktyg på tormek och japansk vattensten. Win I am. Ochsendå. Så blev vi första kladdre indelade i båtlag och blev tilldelade en båt. Jag blev indelad med Elof och Christoffer. Elof är typ den skönaste personen jag har träffat. 38 bast, verkar vara typ 25. enormt cv och härlig person. Christoffer, 20 bast från Malmköping. Supermycket energi, skön humor.. ibland :) härlig grabb va. Och vi tre tillsammans ska då bygga en Stensundseka som är en utveckling av Kjellbergsekan. Säger mig exakt lika mycket som det gör någon som inte alls är båtkunnig. När man bygger en båt så måste man börja med en byggbädd och en takstol som båten ska vara mellan. Sagt och gjort.




Byggbädd, takstol och lite mjölkpapp senare. Sen skulle Elof hänga upp EXAKT alla sina verktyg. Rolig grej va. Så här kommer en idolbild på elof och alla verktyg. Kan fixa en signing vid stort intresse.



HAHAHA. Sjukt skön bild. Observera såghållaren längst upp till vänster. Gjord i ek och klädd på insidan med läder. Mycket snajdigt. Efter en sjukt mätning på ritningen kom vi fram till att inget stämde. Så, när vi skulle göra en kölplanka så kom vi fram till att vi gör som vi vill för fan. Och se på fan, det blev en kölplanka.



Sexig som få. Tror att det var när vi började hyvla på kölplankan, som är i lärk som jag blev kär i min stöthyvel. OMG.Och i samma veva blev jag sjukt okär i lärk. Värre träfslg får man leta efter. Jag såg ut som ett emo på händerna. det snittar fan upp en som rakblad. Det sklle fa raka bättre än världens bästa deluxe rakblad. No jokes.
Sen bytte jag hårfärg, sjuk utväxt, och profilbild på facebook.



Peter och Tim fick vara med också. Grattis grabbar. :D Förstäv är annars en bra grej att ha på en båt.



Så såg den ut den 8e oktober. Sjukt vad tiden går fort. Christoffer oxh Elof tog på sig förstäven och jag tog på mig akterspegeln.



Man behöver en ritning



och en sjukt cool träbit utan för mycket kvist i.



och sen äre fan bara att börja såga, limma, sätta i fjädrar och hyvla av sig röven.



Efter sista sågningen har du en akterspegel. Då äre bara att hyvla lite till. Och sen passa in aset på kölplankan, som är betydligt mycket enklare om kölplankan är i lod och inte ålar runt som en äcklig liten mask.. Iallafall. Sen gör man ett knä, och det är typ ett "L" som håller ihop 2 ytor.. Men Det hann jag inte med. Repslagar resa till Mellanfjärden. Kewl grej. Bodde 16 pers i syrrans sommarstuga. Massa myyyys. Gjorde ett papper av toalettpapper awesome om man vill rymma. Till Öset igen. Rätt så lame, men he fynkah. Längtade tillbaka till skolan. Var bilmekaniker på krogen. Heftik. Kom tillbaka till skolan, passade in akterspegelskiten. Började med knät.




Mall och påbörjat knä. Fet grej. Christoffer hade ont i ryggen så jag och Elof röjde som AS i verkstan. AS AS AS AS AS AS lät det och sen var kölsträckningen klar. 5 minuter innan sista fikan fredagen den 6e november.




Akterspegel på plats, Nitat knä, massa tjära och rackarkitt. Jag dör lite när jag ser det. JAG HAR FAN GJORT DET SJÄLV!



Elof med förstäven. Sjukt noooejda var vi. Sen vare fan bara att sätta i mallarna som Christoffer gjort på stöttorna som jag och Elof gjort för korta. Allihopa. Vi är sjukt nöjda. Vi kan göra en aktersträckning, men när vi ska mäta ut en längd på en planka och kapa den så blir det för svårt. WE FUCKING WIN!





Snygg grej. Kan bjuda på en idolbild på mig och Elof.



Jag köttade sönder min hand på en båt när jag skulle flytta en kloss, allt annat än kul. Här kommer en äcklig bild på min båtbyggarhand. WIN!




Och sen hände det. Vi basade två plankor och satte upp dom. Det bara hände.



Så blev ne. Och nu är jag för trött för att fortsätta, finns kanske inte så mycket att fortsätta på heller. Dethär var i fredags. Imorgon ska vi ev basa dom två aktra delarna av första bordparet, och sen äre ett jävla inpassningsjobb som ligger framför våra fötter. Sexxi.

Live well and die hard. Finns på dvd. Så kanske polett'n trillar ner.

Kommentarer
Postat av: tendo

skoj att se lite uppdatering här, och att se lite båtbygge! jag byggde också en båt häromdagen. av en tom shampooflaska i mitt badkar. mycket avancerat och välgjort arbete må jag säga. är rätt stolt över min kreation faktiskt.

2009-11-16 @ 23:52:28
URL: http://tend0.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0