Din kötid beräknas till 17 minuter..

Tack SJ.
Denhär tågresan började bra. Runt halloween när jag bokade resan. billigare än 2a klass. Swiiiiiit! Och pyntar man 96 kr extra så får man en trerätters. Inget man tackar nej till liksom. Sen dess har dock mitt förtroende för SJ sjunkit till nya lågvattenmärken som inte fanns på skalan tidigare..

Internet ombord, varma drycker och tidningar ingår. Swiitass tänkte jag, men nej. Feta stolar och gott om utrymme för småbena. Men sen så. Kopplar upp lapitopi, och det enda ord som beskriver det är INSTABIIIIIIIILT! Singalstyrkan hoppar upp och ner som en blondin en fredagsnatt och pingtiderna är han högre än på gamla uppringt tiden.. Varma drycker består dessutom av ljummet the för oss som inte dricker kaffe. Hurra. Tidningar, det är alltså Expressen dom menar. Jag dödar allt.

Så börjar det närma sig tidpunkten för mat. Jag plonkar upp knappen på jeansen och slickar rent mitt ansikte, här ska ta mig banne fa-an ätas! "Det finns ingen vegitarisk mat. Jag har kollat igenom alla kylar. Men jag har lagt undan 2 ostmackor till dig.." Swiit. NOT. Två ostmackor, en cola och en feit laktosmage senare kommer värdinnan förbi igen och säger att jag ska få ersättning, men jag måste ringa SJ's kundservice själv.

"Din beräknade kötid är ..17.. minuter" OMG. Jag dör lite på insidan och utsidan. Senaste gången dom glömde veggimat var på flyget fråm Malta, och då fick jag iallafall champange och en macka med gegga på. Nu fick jag bara torr jävla ost. Som på Jesus tid lix...

Efter 25 minuter i telefonkö får jag svaret att jag måste reklamera min resa på sj.se.


Fuck this face och dö fort.
Adjö.

2010 års första fel: SJ.

Kommentarer
Postat av: tendo

fy fittan va jobbigt malin! jag lider bannemig med dig på den. hoppas att de åtminstone höll tiderna åt dig!

2010-01-11 @ 00:20:40
URL: http://tend0.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0